Dagen vi alla väntat på är här...

Först ska jag bara säga att gårkvällen var så lyckad. Det var läge sedan vi hade en middag med vänner, och tro det eller ej men jag var pigg hela kvällen. Runt halv tolv-tolv gick gästerna hem och runt halv ett somnade jag - som en stock!

Idag är det ju den 14 september. Dagen vi alla väntat på, eftersom det är valdagen! Jag hoppas alla ni med rösträtt utnyttjar er rättighet, för det är också en skyldighet - tycker jag. Dock ska man inte rösta utan att veta vad man faktiskt röstar för, så läs igenom partiernas valprogram, diskutera med några vänner och gör ett par valkompasser om du är osäker. Se till att förstå vad partiets politik innebär för dig, och hur det påverkar din vardag, om du ger dem en röst!

Förutom att det är valdagen är det ju också vår bebis beräknade förlossningsdatum. Vi har väntat på den här dagen i nio månader!
Han verkar dock vara en tjurig Rospigg som hellre håller sig för sig själv, så vi får väll se när han tänker komma ut. Mitt  tålamod är i alla fall som en bergodalbana just nu, det pendlar mellan att kännas okej att han tar tid på sig och att jag när som helst vill bryta ihop.

Än är inte dagen över, så vi får väll se om vi bjuds på någon överraskning senare.
Just nu dricker jag i alla fall min första kaffe på flera månader - dock koffeinfri. Sambon köpte hem koffeinfria kaffepoddar till vår kaffemaskin, det smakar faktiskt väldigt gott så jag är glad!

Här är nya lampan som vi köpte igår förresten.
En väldigt enkel som inte syns så mycket - precis som vi ville ha det!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0