Bilder på vardagsrummet

Nu tänkte jag visa några bilder från vardagsrummet. Det var ett av de mest svårmöblerade rummen i hemmet tyckte jag, eftersom det är rätt långsmalt (ca 6m långt och nästan 4m brett). 
Vi ville gärna ha en hörna för tv'n men också en liten hörna för annat, det blev böcker och en framtida lekhörna. Möbeln som står under ena fönstret är nämligen en barnmöbel från IKEA, däri ska lilleman få förvara en del av sina leksaker (och kanske lite runt om också) eftersom det dröjer innan han kan leka själv i sitt rum på övervåningen - dessutom ska han ju födas först innan det blir något lekande!
Som ni ser har vi även köpt den runda mattan som jag pratade om i ett tidigare inlägg. Jag är supernöjd!

Tv'n är numera också uppsatt på en svängbar "arm", vilket jag från början tyckte var lite läskigt. För även om den viktmässigt ska hålla är jag livrädd att den ska ramla ner när man svänger ut "armen", men jag börjar vänja mig lite nu i alla fall.

Vårt vardagsrum har allt som vi behöver (förutom en läslampa i hörnet vid soffan), och snart ska även uteplatsen precis utanför fixas till med trall och fint räcke. Det ska bli spännande att se resultatet sen!



(Mobil-)bilderna ger inte rummet den rättvisa det förtjänar egentligen. Jag tror att möblerna kan se rätt utställda ut på bilderna. Men här får ni i alla fall en känsla för hur vi har det hemma hos oss.

Tavlan med de grå-svarta båtarna är förresten en av lina favorittavlor här hemma.  



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0