Barnrummet

Nu känns det som om barnrummet är redo att visas här på bloggen. Jag ska vara ärlig och säga att jag hade en helt annan bild i huvudet för början hur rummet skulle se ut, än hur det blev. Men jag gillar det ändå!
Min tanke var mycket vitt, ljusblått (i olika nyanser) och lite naturgrått. Inga andra färger!
Men det blev lite blandat beige, vitt, blått och grönt när vi tog in saker varteftersom. Tavlorna har en speciell betydelse alla tre. Den färgglada nallepuh-tavlan är sambons från början, den lilla tavlan i den lutande hyllan kommer från Spanien och är ritad av en gammal man och konstnär där (jag har fler tavlor av honom), och den stora broderade tavlan har min mormor gjort till mig när jag var liten.

Jag har ju haft lite svårt att tillåta mycket färg i hemmet, det är bara inte jag på något vis. Men jag har börjat tänka om när det gäller vissa saker som rör vår son. Som mobilen ovanför skötbordet. Den har vi fått i present och egentligen har den ju "fel" färger för rummets färgkod, men bebisar behöver ju färger för att öva syn och färgseende så då är den ju toppen. Dessutom känns det lite mer lekfullt i rummet när den hänger där.

Rummet behöver någon mer tavla, eller hylla ovanför skötbordet och byrån tror jag. Dessutom skulle jag vilja ha en fin korg bredvid hyllan med gröna lådorna där man kan lägga i lite leksaker eller bebisfiltar. Men har inte hittat någon bra än.
Oavsett så kommer jag sträva efter att rummet behåller ett lugn och inte för mycket färg (säger jag nu i alla fall), dels för att det kommer användas som sovrum mer än lekrum i början och dels för mitt ordninssinnes skull. 

Det syns kanske inte så tydligt, men det lilla runda klotet ovanför fåtöljen är babyvakten med kamera. Därifrån har vi stenkoll på vad som händer i spjälsängen. Väldigt smart tycker jag!  






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0