4 veckor

Inatt sov Isak riktigt bra. Först tre timmar i sträck, ammade, sov tre timmar till, ammade, sov två timmar, ammade, sov en timme, ammade - och sedan var det morgon och dags att gå upp.
Jag vet inte om det var en engångsföreteelse eller om det var för att jag ammade på ett annat sätt under natten. I vanliga fall ammar jag första bröstet sittande (ja, det blir lite väl detaljerat nu kanske) och andra bröstet liggande, för på så sätt har vi båda kunnat somna ifrån amningen sen. Oavsett så brukar jag pilla och greja med honom under amningen så att han inte ska somna till allt för fort och få i sig för lite.

Men inatt så satt jag och ammade båda brösten och var extra envis med rapningen, ibland kommer det ju en rap fort och ibland inte. Kanske var det detta som gjorde att han sov längre, eller så var det bara ett sammanträffande. Vi får väll se hur kommande natt blir.

Isak är redan fyra veckor och viktkurvan går rakt uppåt, men längdkurvan är lite mer plan. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0