Sjukstuga

Igår skrev jag ju att vi hade en liten kräkis här hemma. Isak hade kräkts rejält ett par gånger under dagen, och det kan ju små bebisar göra. Men det blev värre mot kvällen, så pass att jag ringde vårdguiden eftersom jag tyckte att det blev läskigt. Vi fick rådet stt avvakta men kontakta BVC idag.

Senare under kvällen slutade han kräkas men blev istället dunderförkyld. Så inatt var det smågnälligt emellanåt och vi fick bygga upp en liten sluttande "säng" i vår säng där han kunde ligga högt med huvudet men ändå med kroppskontakt med mig.

I morse var jag orolig, för han sov så mycket och var alldeles slö och varm. Men det har blivit bättre med dagen. Han rosslar inte lika mycket men nyser och hostar någon gång ibland.

Hittills har han ingen feber i alla fall och han kissar, bajsar och äter som han ska. Så det är ju bra i alla fall.

Vi som skulle träffa hela stora familjen i Roslagen i helgen... Det får vi avvakta med kan man säga.

Snorsug m.m.

Behöver jag säga att man känner sig hjälplös som mamma när ens lilla plutt mår dåligt? Fy säger jag bara.
Kan göra vad som helst för att ta över hans förkylning... 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0