Hur gick det då?

Igår var vi ju ute på en barnvagnspromenad men en annan mamma och hennes barn. Det var Isaks och min första riktiga promenad, så jag var faktiskt lite nervös för hur det skulle gå. Jag ville ju så gärna att han bara skulle ligga där snällt i vagnen och sova hela vägen, men misstänkte att det inte riktigt skulle bli så.

Jag ammade honom in i det sista innan vi skulle gå, han slumrade då så sen la jag ner honom i vagnen. Det blev en liten protest i form av ett gnäll men sedan somnade han faktiskt. Helt otroligt! Han sov i ca 30 min, sedan gnällde han igen men lyckades få honom att sova 10-15 min igen. Sedan protesterade han igen, men jag lyckades få honom att slumra till en stund - utan att ta upp honom. Han grät inte alls hysteriskt, utan bara lite lätt "jag-är-missnöjd-gråt" så därför lät jag honom ligga.
Totalt var vi ute i en timme och tio minuter, och han sov mestadels, så jag är väldigt nöjd. Det är ett framsteg som heter duga!
När vi kom hem var han dock jättesnuttig och ville ligga med bröstet i munnen och slumra typ hela eftermiddagen. Det fick han. 

Idag blir det en lugn dag. Ska försöka mig på en promenad själv, men kanske en lite kortare än gårdagens.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0