Han växer

Ja, det är svårt att se det själv bara så där - men han växer faktiskt. Han är inte längre den där lilla taniga plutten som jag födde fram på BB för en månad sedan, han börjar verkligen tjocka på sig.

Han har fortfarande mestadels storlek 50, men vissa plagg börjar bli för små och han kan numera ha några plagg i storlek 56. De långärmade och långbenta pyjamasera vi har är i storlek 56 och uppåt, så igår provade vi att använda dem för första gången. De var lite stora men han var så söt i dem. Att jag skriver i plural är för att vi under natten fick byta två gånger eftersom han kräktes ner dem. Och eftersom vi "bara" har tre stycken i storlek 56 så slutade det med att han bara hade blöjan på sig till sist. Men då var det ändå dags att gå upp - och bada.

Han är ju en riktig liten kräkis så idag har vi hittills förbrukat fyra bodys. En liten kräkfläck kan man ju låta vara, men när det blir helt blött vill jag byta. 

Jag tror vi måste fylla på pyjamas-förrådet om det ska fortsätta såhär.
Och kanske lite strumpor också. Hittills gillar jag de från polarn o pyret bäst, de andra vi provat åker bara av hela tiden - men de här gör aldrig det. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0