5 veckor

Idag är Isak fem veckor och två dagar gammal. 
Vi var på BVC i förrgår och då var det förutom vägning och mätning dags för läkarbesök. Man lyssnade på lungorna och hjärtat, kände på pulsen i ljumskarna, kollade höfterna m.m. Allt såg bra ut!

Sedan förra veckan har Isak gått upp 280 g och vuxit 1 cm på längden.
Har börjat inse att storleken på kläderna varierar med märke. H&M och framförallt Lindex är smala i storleken och överhuvudtaget mindre än Kappahls märke Newbie. Det är i alla fall så jag upplever det hittills. Många plagg börjar bli lagom runt magen, men lite för långa. Vi har en liten mysig knubbis helt enkelt. 


Förresten. Igår köpte vi en slags stödkrage att ha i bilstolen för när han somnar så hamnar hela huvudet på sned, det ser jätteobekvämt ut. Men med den här kragen blir huvudet mer upprätt.
Har hunnit prova den idag när jag åkte och handlade. Jag tror den blev godkänd av Isak för hittills har han sovit lite mer än en timme sedan vi kom hem, och han somnade direkt när bilen började rulla.

Den ljusa delen kan man ta bort, vilket vi gjort, för den passar nog bara nyfödda - så liten är den. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0