Vaccin och kaffe

Hej på er

I måndags var vi på BVC igen, Isak hade gått upp från 4400g till 4860g på nästan tre veckor. Sist vi mätte var han 53,5cm lång men nu är han 56cm. Inte konstigt att kläderna fylls ut bättre numera. Isak fick RotaTeq-vaccin i måndags också, det är en oral lösning mot olika magåkommor som kan orska svåra diarréer och kränknings bla. Jag gillade inte att se honom "äta" den där sörjan, för det kändes så onaturligt och som om jag lurade i honom något dåligt. Men nu är det gjort och andra dosen ska han få innan jul, det är ju för hans eget bästa - för att inte bli mer sjuk än nödvändigt. Biverkningarna har jag hört kan variera, vissa barn har sovit mer andra har fått ont i magen och blivit gasiga, en del får diarréer. 
Isak blev lite knölig i magen förra natten och lite igår på dagen och inatt. Han låg då och sparkade på mig under natten och tjöt till ibland för att det gjorde ont i hans lilla mage (tror jag), men annars har han varit mest som vanligt.

Igår blev Isak åtta veckor, det firades med att sova i vagnen ute 2 1/2h och senare på eftermiddagen kom vår mammavän med sin dotter och sen fikade vi resten av eftermiddagen. Väldigt mysigt!







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0