Händelserik fredag

Livet som mammaledig är ju inte händelserikt på så sätt att vi far och flänger och gör massa aktiviteter hela dagarna. Men det är ju händelserikt på ett annat sätt, som det är med en liten, men det mesta är ju innanför husets fyra väggar.
Så idag när vi varit på några utflykter känner jag mig så upprymd, det känns så lyckat.
I förmiddags åkte vi och hämtade vår nya bil, vi har köpt en till lite större. Det tog ett par timmar eftersom vi behövde åka en bit för att hämta den, och sen skulle det ammas innan vi kunde åka hem igen.
Väl hemma, runt lunch, tog Isak och jag en promenad och eftersom han sov så gott ställde jag honom (vagnen) på altanen sen så han fick sova vidare.
Strax innan två fick jag väcka honom för då var det dags att åka till öppna förskolan och gå på babymassage med mammagruppen för första gången. Det gick rätt bra måste jag säga. Isak kräkte ner mig som vanligt men grät inte speciellt mycket den tiden vi var där. Han var rätt medgörlig, så det var skönt.

Hittills ikväll har Isak varit rätt harmonisk och mysig. Han låg länge i sin spjälsäng nu innan läggdags och bara tittade upp, avslappnat, på sin nya mobil. Den är från jabadabado och har stjärnor, planeter och en rymdraket. 

(Tillägg: tro inte att han sov i spjälsängen för att han var så lugn å mysig, nej - det är brevid mamma i sängen som gäller)

På fredagar tänds det extra många ljus här hemma. Det är så mysigt i novembermörkret.
Trevlig helg!








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0