Efterkontroll

Japp, nu är jag besiktigad och fick ett OK! Allt har läkt som det ska!

Jag måste säga stt kroppen är fantastisk. Jag gick upp 20kg under graviditeten och gick ner mer än hälften under första två veckorna. Nu väger jag 68kg, alltså 5kg från invägningsviken och 8kg från målvikten. Och det har kroppen gjort på egen hand, för jag har inte tränat alls - bara gått promenader. Det tycker jag kroppen gjort bra, alldeles själv! För det har ju trots allt bara gått nio veckor (imorgon), men nio MÅNADER att gå upp i vikt som jag gjorde.

Kroppen känns rätt svag som den är just nu, jag har inte problem att resa mig från golvet utan att använda händerna men det är inte lika lätt som förut. Det känns som om magmusklerna inte är inkopplade ordentligt och som att låren är svaga. 
Men som tur är fick jag tips från barnmorskan om en app som heter mamma mage som är uppbyggd i flera steg för att bli starkare efter en förlossning. 

Förutom att jag har en del vikt att gå ner och även muskler att bygga upp så känns kroppen ganska mycket som vanligt. Jag har känt av lite foglossning i främre fogen efter att jag gått mycket i branta backar, men skippar jag de branta backarna några dagar i veckan så känns det genast bättre.

Under graviditeten blev min hy jättebra, den som annars kan vara rätt stökig. Även håret blev bättre och behövdes inte tvättas lika ofta. Men nu känns det som om jag börjar gå tillbaka till dålig hy och hår som lätt blir fett. Himla dumt! På så sätt skulle jag vilja vara gravid jämt! Det var ju dessutom så himla mysigt, framförallt att vara höggravid! 

Jag lägger sällan (aldrig?) upp såna här bilder på bloggen, men jag tänkte ändå göra det nu. Även om det känns lite väl naket...
Bilden till vänster är ca en vecka efter förlossningen och bilden till höger är från i helgen. Kanske är det bara jag som ser skillnaden, men på vänstra bilden är det mer mjuk hud som liksom bubblar sig. Nu börjar jag bli mer slät. Men som ni ser har jag ingen rumpa alls, den måste definitivt byggas upp!

Här är min målbild.
Jag vill ha tillbaka en stark kropp, sen struntar jag egentligen i vad vågen visar.

(PS, för er som känner att bilderna var lite väl nakna: låtsas som om jag har bikini och är på stranden, då blir det kanske lite lättare att acceptera.)






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0