Röd och blå(st)

Idag har vi haft en riktigt härlig dag i sommarstugan. Det har ju varit så fint väder, förutom att det blåste rakt in i vår vik hela dagen. Så när vi kom hem kände jag mig helt igenom-blåst i huvudet. Det susar nästan fortfarande i öronen. 

Vi åt i alla fall lunch nere vid vattnet på en av bryggorna och gick lite i skogen för att titta på några fridlysta blommor. Harry ville som vanligt inte åka hem när det väl var dags, det är ett paradis för honom därute. 

Jag har blivit bättre på att smörja in mig med solskyddsfaktor när jag vet att jag ska vara i solen en längre tid. Dels för att jag är trött på att bränna mig och dels för att vara lite snäll mot huden. Så idag smörjde jag armarna, pannan, näsan, bröstet och ryggen - alltså dom ställena jag brukar bränna. Men naturligtvis brände jag då kinderna och två runda röda fläckar på vardera lår (fråga mig inte hur) istället. Typiskt! 
I morgon ska jag vara mer noggrann helt  enkelt! 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0