Pojkblått

Om man ska anta att jag föder på uträknad dag (eller kanske senare till och med) så är det ju rätt många veckor tills det är dags. Ändå har vi börjat handla bebissaker lite sporadiskt och inreda bebisrummet.
Jag vill ha allt eller det mesta klart långt i förväg, det har nog lite med mitt kontrollbehov att göra och att det är kul att köpa bebissaker såklart. Hittills har vi köpt spjälsäng, skötbord, babyskydd (jag kallar det bilbarnstol), vagn och en del tillbehör - som madrass, lakan täcke+kudde m.m. Även en del kläder. Så nu är det mest småsaker som ska inhandlas såsmåningom, bl.a. ett babynest. 

Redan innan vi visste om vi skulle få en pojke eller flicka var jag inne på att barnrummet skulle gå i rosa eller blått, beroende på vad vi skulle få. Jag själv har aldrig varit förtjust i rosa, varken i kläder eller inredning, men till ett barnrum hade jag kunnat anamma det. 
Nu vet vi ju att det är en liten pojke som kommer till oss, och det syns rätt tydligt på bl.a. kläderna vi köpt och på en del av inredningen i barnrummet, men annars är det mesta vitt - än sålänge.
Barnrummet ligger ju på övervåningen, liksom vårat sovrum, därför kommer ju lillkillen leka mycket på nedervåningen första tiden - eftersom man oftast befinner sig där (köket/vardagsrummet/ute). Så vi ska förvara en del framtida leksaker nere och en del uppe.
Barnrummet blir ju först och främst ett sovrum den första tiden, inget lekrum, även om det ska vara mysigt och bekvämt att leka där redan från dag ett i lillkillens liv, men delvis av den anledningen vill jag att atmosfären i rummet ska vara lugn. Inte en miljon kulörer på textilerna och osammanhängande tavlor till höger och vänster på väggarna. Därför blir inredningen i blå/vitt till att börja med, och kanske lite liknande kulörer som gråblå.
När rummet är klart eller nästan klart ska jag visa er några bilder.

Här är några bilder jag använder som inredningsinspiration.


Här är lite bebiskläder,
ni ser ju vilka kulörer jag gillar bäst. ;)
 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0