Pillerknaprare

Det är tur att jag inte har problem med att svälja tabletter, för just nu knaprar jag piller som aldrig förr. Och stora är en del av dom också!
Jag började äta gravidvitaminer så fort jag fick veta att jag var gravid, och eftersom jag inte äter någon fisk så började jag även äta omega-3-tabletter rätt snart också. 
På senare tid har ytterligare en tablett tillkommit, nämligen en järntablett. När jag fick tillbaka provsvaren från de blodprover jag tog i vecka åtta så visade Hb't att jag låg för lågt. Hb't visade 28 mikrogram/liter, och jag hade behövt över 60 mikrogram/liter för att slippa äta järntillskott.
Jag vet att vissa klarar sig toppen utan vitaminer och tillskott under graviditeten, men jag knaprar gärna några piller om det gör att mina värden blir bättre. 

Den gula stora är omega-3.
De två rosa-röda är gravidvitaminer, alltså lite blandat - bla folsyra.
Den orange-bruna är en järntablett.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0