Nytt försök

Ja hörni, det är inte lätt att hitta en balklänning för gravida som inte är rosa och som inte kostar skjortan. Eftersom jag är rödblond med fräknig hy så måste jag passa mig för vissa (de flesta) rosa nyanser, annars får de mig lätt att se ut som en gris. Även korallnyanser är något jag håller mig undan. 
 
Nu har jag hittat en klänning från mom2mom som kanske skulle kunna vara något, ni hittar klänningen här om ni vill titta på den på hemsidan. Den är i en mer gammelrosa nyans, och den brukar jag kunna bära. Framförallt när jag blivit lite brun, så jag får vara ute i solen så mycket det går (när den tittar fram) och om det skulle behövas så kanske jag kör ett lager brun-utan-sol. Men bara ett lager! Då ser huden inte lika grisrosa ut heller.
 
Det är rena djungeln med storlekar just nu. I vanliga fall har jag small (oftast) men numera har jag ju både small och medium. Men klänningen jag beställde tidigare (visserligen inte som mammaklänning) var ju på tok förliten, och den var i medium. NU har jag gått efter en storleksmall på mom2mom's hemsida när jag beställde och då tog jag en large, då finns det fortfarande lite marginal - enligt mallen. Men vi får se när den anländer. 
Hoppas hoppas att den passar, annars kommer jag fortsätta svettas och vara stressad tills "den rätta" är på plats i garderoben här hemma.
 
Jag ville helst ha en klänning utan ärmar och band, 
och som jag förstår det kan man ta bort banden på den här. 
Så det är ju bra, om den passar vill säga. HOPPAS!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0