Inspiration

Ni som följt bloggen vet att vi renoverat köket här hemma. Från grunden verkligen!
Sedan en tid tillbaka är köket i princip klart, det saknas någon list och kåpan till fläkten är inte uppsatt, den ska kapas några millimeter  först. 
Men, liksom resten av hemmet, saknar köket den ultimata mysfaktorn. Det känns inte personligt än. Inga tavlor, nästan inget framme på bänken - bara kaffebryggaren (med tillhörande poddar), och köksknivarna. Jag är visserligen en sådan som vill ha det rätt kalt och inte så mycket småprylar men lite personligt måste man ju göra det. 
Vi ska bygga en liten kryddhylla/upphöjning/hylla (jag vet inte vad jag ska kalla det) i ett av bänkhörnen i köket. En hylla som vilar på bänken kan man säga, och som ska vara klädd i kakel. Jag tror det kan bli fint. Just nu vill jag inte ställa något i hörnet där den kommande hyllan ska placeras, för det känns bara som att allt blir inputtat och intryckt. Men när hyllan är på plats har jag en tanke om vad som ska stå där; en bricka, lavendel och en peppar-/saltkvarn. Eftersom dom kommer upp en liten bit från bänken så kommer man kunna ställa saker nedanför, bredvid, hyllan - utan att det skyms och blir intryckt. Då tänker jag mig att en kryddkruka ska få stå där, kanske tillsammans med en mortel. Eller ett varför inte med ett snyggt betongskrin.

Här nedan är lite inspiration från bl.a. Sagaform och Edblad. Allt utom mortlarna, som jag redan har, ska jag sätta upp på (köks-)önskelistan. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0