Gissa pyjamas

Välkommen till pyjamas-djungeln!
Jag insåg nyligen att det är en mindre djungel det där med att välja rätt pyjamas till bebisen. Det kan ju egentligen vara strunt samma kan man tycka, men jag är en sådan som vill ha allt förberett och fixat - i minsta detalj.

En varm bebis kanske klarar sig med blöja och filt/täcke.
En "mellanvarm" bebis kanske nöjer sig med pyjamas med korta ärmar och ben samt filt/täcke.
Men en frusen bebis vill kanske hellre ha en pyjamas med långa ärmar och ben - som kanske till och med har inbyggda strumpor. Plus filt/täcke. 

Hur ska man veta?

Det är inte det att jag är orolig, det är snarare så att jag vill köpa allt i förväg - för att det är kul och för att det är skönt att ha det gjort. Men hur ska jag kunna lista ut vad vår bebis kommer uppskatta? Omöjligt!

Igår köpte jag i alla fall två pyjamaser på Kappahl med korta ärmar och ben (med dragkedja), men jag tänkte även köpa två med långa ärmar och ben (med knappar) lite senare.
Jag tror jag väljer bort pyjamaser med inbyggda strumpor, sålänge. 







Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0