Försöker se ljuset i tunneln

Den här veckan har varit en av dom jobbigaste på länge, av flera anledningar. Energin och motivationen för skolan är på bottennivå trots att det är sista kursen för terminen. Det är inte så att jag tvivlar på mitt yrkesval, utan bara det att en del faktorer gjort att jag är rejält skoltrött.
Förutom detta har veckan varit otroligt fattig på ljusglimtar, av blandad sort. Och som grädde på moset har ju solen och värmen försvunnit. Skitvecka helt enkelt! Uchs!
Det är lätt att grotta ner sig och bara se mörkret när man känner sig lite på botten, precis som jag ältat lite om här ovan, men jag försöker se ljuset också.  Försöööker.....

Jag har exempelvis några pysselprojekt som jag ska starta upp när skolan slutat. Dels funderar jag på att sy egna vimplar till barnrummet, det verkar ju plättlätt! Då får man ju den längd man vill på hela "vinpelspelet" också.
Jag funderar även på att sy något lektält som man kan ta ut när solen lyser starkt, som ett litet solskydd för barnen. Vår plutt kommer ju inte ha någon användning för det i sommar, men andra barn i släkten kanske har det så i så fall får tältet stå i sommarstugan. Där kan fler dra nytta av det. Såsmåningom ska jag nog göra ett till barnrummet hemma också, kanske i stil med ett av dom på bild nedan, som jag tror att man hänger i taket. Smart om man inte vill ha det framme jämt.

En annan sak jag ska pyssla med är små burkar. Jag har sparat mina conditioner-burkar (ni vet som man har i duschen) för att jag någon gång tänkt att man kan göra något kul med dom. Nu har jag kommit på vad, tror jag! Jag ska måla en del av dem i någon lackfärg i olika blåa kulörer och ev göra något tryck på dem, som siffror eller bokstäver. Dom ska sedan få stå i barnrummet, i början kommer dom nog bara fungera som bygg-klossar men senare kanske "någon" kommer på hur man man skruvar upp locket och att man kan lägga små skatter däri. När detta blir av kommer jag nog göra ett inlägg om det.

Jag tror dessa små aktiviteter kommer fungera lite som terapi för mig, oavsett hur resultatet blir. Hur som helst är det mitt lilla ljus i tunneln just nu.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0