Cravings

Vissa får ju rejäla cravings under graviditeten, men hittills har jag nog inte fått några. Däremot är jag mer sugen på vissa saker i perioder, och när jag blir sugen då blir jag visserligen väääldigt sugen. Inte galet sugen - men nästan. Det är kanske det som räknas som craving? Hmm...?

I början av graviditeten (ve 7-12) mådde jag ju rätt illa, men när jag väl kunde äta något så fick det gärna innehålla köttfärs. Jag var nämligen sugen på allt som innehöll köttfärs då, hamburgare, spaghetti och köttfärssås, lasagne, tacos osv.

Suget på köttfärs försvann med illamåendet och nu kan jag äta det som vanligt, någon gång då och då.
Däremot har suget på mjölk ökat de senaste veckorna. Jag har alltid älskat mjölk men nu dricker jag det mer än någonsin. En kväll förra veckan öppnade jag kylen för att ta fram lite mjölk, jag var så himla sugen, men då var den slut. Jag blev helt förtvivlad och arg, så stackars sambon fick nog höra ett och annat mindre trevligt. Stackar'n!

Innan mjölk-suget kom åt jag ofta gröna äpplen (många), sen tröttnade jag på det och började äta vattenmelon ett par veckor. Nu har jag övergått till jordgubbar! Bara lukten på dem gör mig galen!
När jag köpte jordgubbar första gången för i år så var det inte alls planerat, jag skulle handla lite småsaker på lilla ICA i Norrviken och rusade fram till ostdisken. Men på vägen kände jag doften av jordgubbar, jag minns hur jag tvärstannade, sniffade högt som en hund och vände och vred på huvudet hastigt (nästan stressat) för att lokalisera VAR jordgubbarna fanns. Jag slängde ner korgen i golvet och rusade fram till jordgubbarna för att plocka på mig en förpackning, som om dom skulle ta slut om jag inte skyndade mig. Dom smakade lika gott som dom doftade kan jag säga!





Kommentarer
Zandra

Haha sååå kul, ser framför hur du springer omkring i affären sniffandes som en hund!! 😂 Komiskt att just gröna sura äpplen, lättmjölk och jordgubbar var såna saker som jag vräkte i mig sommaren med R 😁😃

Svar: Haha... Ja, det var helt sjukt så galen jag blev av doften.
Vad komiskt, och lite läskigt, att vi hade (har) cravings för samma sak. Måste vara något speciellt med dom tre sakerna!! 😯😃
Mandy

2014-05-20 @ 21:15:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0