5 kg bröst?

För bara några dagar sedan skrev jag att jag beställt en klänning som jag skulle ha lite senare på en bal och ett bröllop. Jag beställde ju klänningen i en större storlek så att nya kroppsformen skulle få plats, men vet ni - klänningen passade inte alls.
Jag kan fortfarande ha samma storlek som jag hade innan graviditeten när det kommer till mammakläder och i vanliga kläder har jag gått upp en storlek när det gäller tröjor (vanliga byxor går inte alls pga den putande magen). Så jag trodde verkligen att klänningen jag beställde skulle passa, men när dragkedjan passerat den knappt existerande midjan och nådde brösthöjd var det bara att sluta dra. Glappet var allt för stort, så det finns inte en chans att den passar bättre om en-två månader.
Visst har jag fått "klättra ut" på BH-hyskorna de senaste veckorna, men SÅ mycket trodde jag inte att jag hade expanderat rynt bysten.
Hittills i graviditetan har jag gått upp 5 kg. Vore det inte för allt sparkande och busande i magen skulle jag börja ana att det var brösten som lagt på sig allt. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0