Snart klart!

Kanske har vi renoverat långsamt eller rätt så effektivt, jag har inte så mycket att jämföra med så jag vet inte. Men det jag vet är att det tar sin lilla tid när man ska göra allt själva, med andra ord inte leja in snickare osv. Däremot har vi fått mycket hjälp av vänner och familj, vilket vi uppskattar mycket.
Hur som helst så kan jag meddela att köket snart är klart, i fredags/lördags kaklade vi och idag har det fogats. Nu saknas bara några lister och så ska kök och entré/hall målas, sedan är vi nog klara. Vi har förstås en del att inreda, vardagsrummet är mer eller mindre halvtomt och vi har ett sovrum/kontor/gästrum som ska möbleras. Men det tar vi varteftersom.

Våra gäster som kom i fredags åkte hem igår, vi hade väldigt roligt tillsammans. Deras lille son på två år passade på att bada i vårt badkar, flera gånger till och med eftersom han tyckte det var så roligt. Han plaskade och stänkte så hela badrummet var blött. Så härligt att se sådan glädje!

Idag har jag förresten putsat alla fönster, det är inte min specialité direkt men tack också lov blev det inte många synliga ränder. 

Här är en bild på kaklet från igår, alltså innan vi fogat. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0