Kort flykt från vardagen

Hej
 
I helgen besökte vi Friiberghs Herrgård i Örsundsbro. Det är en fin liten herrgård med anor från medeltiden, beläget vid en sjö med koppling till Mälaren (om jag minns det hela rätt). 
 
Bilresan hemifrån till Örsundsbro tog bara lite över halvtimmen, men ändå kändes det så skönt att komma iväg och se något nytt. Helgen var kort sagt väldigt mysig men gick tyvärr väldigt fort. Däremot hann vi med att köpa kakel igår som förmodligen åker upp i köket i slutet av veckan. Äntligen!
 
Nu är det måndag igen och jag har studietid hemma alla dagar utom en den här veckan. Det är skönt att få planera sin tid själv, men samtidigt är det såå lätt att man börjar göra massa annat. Som att tvätta eller surfa efter små inredningsdetaljer, tex.
 
Idag var jag ändå duktig och satte mig ganska direkt vid skrivbordet för att titta på några föreläsningar på nätet. Däremot får jag inte föreläsningsklippen att fungera, varken på min dator, paddan, mobilen eller på sambons dator. Så nu, efter två timmars fix och trix, har jag tappat energin lite.... eftersom jag fortfarande inte fått det att fungera. Vi får se om jag lyckas lite senare, annars får jag ta fram kursboken och gamla antekningar så jag får något gjort ändå.
 
 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0