Slut på det gamla och början på något nytt

I morgon är sista dagen på den här terminen. Vi har inget schemalagt då, förutom att några arbeten ska vara inlämnade (och det är dom redan), så jag har inget att göra. Idag hade vi däremot en slags redovisning, men även den är överstökad, så om inlämningarna blir godkända är jag fri som en fågel! Underbart!
Sen är det bara ett år (två terminer) kvar på min utbildning, efter det är jag färdig och legitimerad Röntgensjuksköterska. 

Nu har jag behörighet att sommarjobba på en röntgenavdelning, som röntgenassistent kan man säga. Jag har däremot valt att inte söka sommarjobb på röntgen i år, dels för att jag inte vill vara låst till Sthlm hela sommaren (hade förmodligen jobbat i stan någonstans i så fall), jag vill kunna vara uppe i Roslagen mycket. Och dels har jag valt bort det för graviditetens (orkens) skull. Än sålänge mår jag hur bra som helst, men det kan vara rätt tungt att röntga patienter hela dagarna. Framförallt på ett sjukhus med inneliggande, orörliga, patienter. 

Eftersom jag mår så bra ville jag ändå jobba med någonting ett par veckor under sommaren, det skulle dessutom vara väldigt oekonomiskt att bara gå runt och göra ingenting fram till förlossningen.
Så jag har sökt, och fått, ett jobb på en vårdcentral i Roslagen. 
Jag ser fram emot det väldigt mycket! Det är ju, för min del, inte alls samma arbetsuppgifter som på röntgen, men det ska bli kul att lära sig något nytt. 
Min uppgift kommer vara att ta hand om patienterna när dom kommer, alltså ankomstregistrera osv, bland annat. 
Jag är ju van vid patientkontakt, så den biten tror jag kommer gå fint, däremot är det ju lite nya rutiner och datasystem som jag måste lära mig. Men även det tror jag kommer gå väldigt bra, i alla fall när jag fått komma in i det lite. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0