Samma frukost

Jag är en riktig frukostmänniska. Om jag inte äter på mornarna blir jag helknäpp, alltså snurrig och magen bara skriker. 

Sedan en rätt lång tid tillbaka äter jag alltid samma frukost på mornarna hemma. På helgerna kan det förstås variera någon gång, men väldigt sällan. 
Det är ICAs apelsinjuice, arlas laktoafria filmjölk och Paulúns granola (kakao/hallon) som gäller. Jag är så inställd på det varje morgon att jag längtar efter smakerna. 
Än så länge har jag inte tröttnat heller, vilket är lätt om man äter samma sak under lång tid.
Det finns säkert något enstaka alternativ på flingor/müsli/granola som innehåller mindre socker än den jag äter, men de flesta sorter man köper i vanlig matvarubutik innehåller ju mer eller mindre socker - då är inte just den här granolan värst. 

ICAs juice har jag tipsat om här i bloggen för länge sedan. Den är verkligen värd att prova för den smakar riktig färskpressad juice. Den finns dessutom med grapefrukt för den som gillar det!

Filmjölken känns ju som en gammal goding - fast som aldrig blir gammal!
Jag minns att jag åt det hemma hos farmor som liten, med lite socker och vanliga flingor. Det var himmelskt gott! 
Det blir aldrig riktigt 'den' goda smaken igen, men gott blir det. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0