Lätt rastlös

En dag utan måsten har snart passerat. Förra veckan var jag visserligen också ledig, men då hade jag massor att förbereda inför mottagningen/kalaset vi hade i torsdags. Den här dagen har jag dammsugit, tvättat och myst med hunden Harry. Men att inte ha något inbokat, när alla andra jobbar, går mig nästan lite på nerverna. Jag blir så fruktansvärt rastlös att jag nästan blir irriterad. Konstigt nog.
I morgon ska jag slå ihjäl lite tid här hemma, men på onsdag ska åka och lämna Harry i Roslagen hos mamma och pappa (han ska till tandläkaren på torsdag) och även ta mig till något köpcenter och handla lite småsaker. Kanske en tripp till IKEA också.

Vi har ju hittills köpt nästan allt nytt till bebisen, kläder och säng och sånt (dock inte ny vagn). Men allt känns inte sådär självklart att köpa nytt, framförallt inte när man kan låna såna saker som man ändå bara använder en kort period. Därför har vi nu lånat en babysitter från babybjörn och även två olika bärselar och ett babygym. 

Jag ska även iväg och köpa en begagnad fleeceoverall från märket Polarn och Pyret strax, jag och säljaren har bestämt träff. Jag är ju verkligen händelserna i förväg kan man tycka, när jag köper en fleeceoverall till ett ofött barn i mitten av juni. Men jag vill ha en lite varmare overall än en bomulls-onepeace till bebisen redo när den kommer, eftersom vädret kan variera väldigt i temperatur den tiden han är beräknad. Overallen jag ska köpa är dessutom i en lite större storlek, så förmodligen kommer den kunna användas ett par veckor (två månader?). 

Så här ser overallen ut. Tror den kostar 599kr ny, men jag köper den för 250kr. Enligt säljaren ska den bara ha använts till ett barn, så den borde ju inte vara i uselt skick. :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0