Kroppsarbete

Jag är för det mesta morgonpigg (vaknar mellan 6-7), men det är kanske inte så konstigt när jag brukar gå och lägga mig runt tio på kvällarna. I morse hade jag nästan en känsla av att jag försovit mig när jag vaknade, för klockan var då åtta!! Jag slumrade till och med om till halv nio. Galet!

Jag gick upp och åt frukost till Nyhetsmorgon en stund, sen putsade jag alla fönster här hemma. Familj och några vänner kommer på besök nästa vecka, så då vill jag att hemmet ska vara så fint (och så rent) som möjligt. 
När det var klart tog jag itu med uteplatsen på baksidan. Den vildvuxna rabatten vi haft på baksidan blev ordentligt rensad, äntligen. Jag passade även på att gräva upp alla påsklilje- och tulpanlökar som fanns där. Eftersom vi ska bygga ordentlig altan där såsmåningom så ville jag ta tillvara på lökarna, så att jag kan sätta om dom senare - i en bättre rabatt. 

Vid halv fyra var jag klar med allt och då värkte det ordentligt i ryggslutet! När jag rensat ogräs, burit tungt, legat på rygg på hårt underlag (ex golv) eller suttit i samma position på golvet/marken förlänge så får jag rätt ont i bakre bäckenfogarna. SI-lederna, som dom kallas. Det är ju bla där man kan känna smärta när man har foglossning. Jag har ju inte ont där jämt så jag skulle nog inte påstå att det är någon foglossning på gång för min del. Däremor kan jag tänka mig att fogarna börjat mjukas upp lite och att det är därför jag får ont vid vissa tillfällen - men det är bara min egna bedömning.

Nu ska jag måla naglarna och förbereda lite inför morgondagens bal på Karlbergs slott. 
Ha en härlig nationaldag och fredag allihopa! 

Påskliljelökar till vänster och tulpanlökar till höger. 
Gräslöken fick vara kvar i rabatten, men annars är den nu helt tom.
Hellre tom och kal, än full med brännäslor som den var nu på slutet. 




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0