Hysteriskt och abstrakt

Idag har jag flängt runt som en galning känns det som. Åkte till Roslagen i förmiddags för att hälsa på på nya arbetsplatsen (börjar ju på måndag). Därefter åkte jag hem till Sollentuna igen och vidare till IKEA i Barkarby. Skulle köpa en matta till barnrummet men kunde inte bestämma mig, så jag köpte två (dom på bild nedan). Sen åkte jag hem, åt middag och plockade lite med några blommor ute, och sen åkte jag till Sollentuna centrum för att köpa några småsaker. 
Fram och tillbaka, kors och tvärs, med bilen. 
Om en liten stund ska jag iväg igen, till Enköping, för ett annat ärende. Usch så trött jag kommer vara på att åka bil innan den här dagen är slut...


Men nu till en annan sak...
Det finns ju ett antal babyboxar/gåvor/lådor man kan få gratis när man väntar barn. Gåvan jag hämtade ut idag innehöll några krämer, en nappflaska, våtservetter m.m. Jag fick även med en tidning från Vi Föräldrar. Problemet med alla gravid-/föräldratidningar är att jag får ångest av att läsa dom. Det som står däri tilltalar mig inte alls, och kanske är det för att hela föräldraskapet just nu är alldeles för abstrakt. Jag vet att vi ska bli föräldrar och att det är något man skriver under för resten av livet, men jag kan inte föreställa mig migsjälv som mamma till en treåring, eller sjuåring. Det går inte att visualisera! 
Det mest spännande jag läste i en av tidningarna handlade om sömn och varför barn gråter, skriker eller går i sömnen - alltså riktig fakta (eller teorier). Intervjuer och tips bläddrar jag mest förbi, men det kanske ändras om ett par år - när vi sitter där med vår treåring.

Jag kanske låter lite negativ, det är inte meningen, men en liten känga måste jag ge till de mammatidningar som visar kläder, men bara för icke-gravida. Det finns ju hundratals sådana, så varför inte visa gravidmode i tidningen Mama? Bara en fundering...


När jag nu läser igenom inlägget inser jag att det kanske blev lite spretigt, men det är bara lite funderingar som rör sig i huvudet just nu... 
Gravidhjärna eller inte men det ska bli skönt att få börja jobba på måndag så att jag inte har så mycket tid att fundera. Måste även köpa en ny bok att fylla ut tiden med på helgerna!

Här ser ni mattorna jag köpte, vet inte vilken som passar bäst än.
Men apropå abstrakt... Ibland lägger jag fram bebiskläder på det här viset på skötbordet bara för att försöka se framför mig hur det (bebisen?) skulle kunna se ut. För att försöka förstå storleken på den krabat som ska komma ut sen. Kanske lite hysteriskt av mig, men som sagt, ibland känns allt väldigt abstrakt - trots de kraftiga sparkarna inifrån magen. 






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0