Smultronställe

Igår packade vi ihop och åkte ut till sommarstugan. Den ligger ju på en liten ö så man måste ha egen båt för att ta sig ut. Det var rätt kallt på kvällen igår så vi fick såsmåningom gå in, då gjorde vi upp en brasa i öppna spisen och spelade Yatzy. Mysigt!
När det var läggdags och jag skulle tvätta av mig sminket med vatten från brunnen, som man får pumpa upp för hand, höll händerna och ögonen på att domna bort. Så kallt var vattnen! Men det är också det som är charmen med att vara i stugan, där det är lite primitivt (ingen riktig toa, ingen dusch, tvätt- eller diskmaskin och INGEN TV!).
När man varit därute ett par dagar blir kroppen, eller snarare själen, som renad. Att borsta tänderna vid havet morgon och kväll, tvätta håret i uppvärmt regnvatten (faktiskt riktigt bra för håret) och doppa sig i havet för att bli ren - det är harmoni på riktigt! Det är klart att det är skönt att komma hem till en riktig dusch såsmåningom, men jag skulle inte vilja vara utan den där "levnadsstilen" under korta perioder på året. 

Hur som helst åkte vi ändå hem nu på eftermiddagen eftersom det skulle bli sådant ruskväder i morgon. Då vill man inte vara på sjön!

Har börjat på författarinnan Denise Rudbergs senaste bok Bara tre kan leka så, som är del tre. Jag gillar hennes böcker och har nog läst dem allihopa tror jag. Så nu ska jag krypa upp i soffan med mina, snart, alldeles för tighta mjukisbyxor (stramar i midjan) och försvinna in i berättelsen. Väldigt avkopplande!


Hittade lite smultron idag vid stugan...
Mums!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0