Fördelen med att gå upp tidigt

Jag ska erkänna att jag var rätt trött, även i morse, när jag gick upp vid kvart över sex. Det är som om kroppen känner av att jag är helt ledig (fram till midsommar) och måste sova ut - ordentligt! 
Men jag skjutsade sambon till pendeln, åt frukost och tänkte ställa mig och baka. Men såklart hade jag glömt köpa en ingrediens och klockan var ju bara sju så affären hade inte öppnat heller. Så jag får ta det i eftermiddag istället.
Jag och hunden Harry, som är på besök hos oss ett par dagar, gick istället ut och renaste ogräs mellan plattorna på framsidan. Det växer ju upp igen efter ett par dagar så det känns nästan hopplöst! Men nästa gång det växer upp ska jag spraya ogräsmedel på det istället så allt dör. 

Nu blev precis andra tvättmaskinen för dagen klar, så den ska hängas. Sedan ska jag och Harry ta en promenad och vid elva ska jag hämta upp en vän så ska vi åka till stranden. Harry får såklart också följa med. 

Harry var inte lika sugen på att vara effektiv i morse.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0