Riktig sommar

Oj vilken helg! Den har känts lång och härlig, och dessutom bjudit på underbart väder! 
I fredags åkte vi ut till sommarstugan och där har vi (mestadels) varit fram till ikväll. Jag har badat en hel del, solat lite försiktigt, läst och umgåtts med familj och släkt.

När jag såg syskon- och kusinbarn leka därute på ön, i sommarstugan, påmindes jag om hur min egen barndom var om somrarna. Jag älskade (och älskar) att vara samlad med familjen och hitta på saker runtom på tomten. Det fanns så mycket att göra! 
Fånga fisk med håv, bada, samla frön från blommor i hinkar, fika på bryggan och äta middag utomhus varje kväll, rita (vi målade ofta i målarböcker som små där, något jag sällan ville göra hemma) och åka båt.
Det var alltid en frihet att vara där som barn, och det är det fortfarande.
Det är ju inte en slump att varenda hund vi haft i familjen gömt sig under husen, eller liknande, varenda gång det var dags att åka hem. Även dom har sommarstugan som en fristad. Koppellösa, och fria att gå och mysa och lukta på allt som finns runt om på tomten. För att inte tala om friheten att gå och bada när som helst, alla hundar vi haft har älskat att bada. Harry (nuvarande hunden) är inget undantag!



Jag önskar, och ska se till, att mina barn också får chansen att uppleva samma frihet som jag. Så att de sedan kan se tillbaka på sin barndom och minnas de där härliga stunderna med familjen. 

Bild tagen förra sommaren på Södra Grinda (inte sommarstugan), som egentligen inte har något med inlägget att göra.






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0