"Jag tror att du är lite ond"

De blöta handdukarna har åkt fram även här hemma nu! Jag måste erkänna att värmen (plus graviditeten?) idag har besegrat mig. Har inte alls samma energi, känner mig överhettad och sjukt klibbig hela tiden. Äckligt!

Har lagt in sängkläderna i frysen, för att de ska vara extra svala att krypa ner i ikväll - även om det är kortvarigt. La in några extra i frysen så kah kan springa ner på natten och byta, om jag skulle vakna med svallningar.

Förresten, de senaste dagarna har vi haft så sjukt många getingar inne. Har sett att de ofta flyger upp på taket, så förmodligen har vi eller grannen något bo där. Vi har konstigt nog ingen flugsmällare, men så fort de små getingarna kommer in är jag framme med en stor tidning. Jag har aödrig varit bra på brännboll, men getingar kan jag skjuta iväg rätt bra. Eller mosa mot fönstrena. Min sambo börjar misstänka att jag är lite ond eftersom jag, efter varje getingskörd, ser barnsligt nöjd ut och ibland hånskrattar åt dem.
Jag är visserligen mån om djur och natur men kommer getingarna in i min bostad så får dom skylla sig själva!

Nu ska jag se på film och tugga på några isbitar, det är gott när man är varm.

Måste förresten visa vår nymålade trapp. Den blev grå idag!
Dock ska den strykas på en gång till, och räcket ska upp - sen är det klart.
:)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0