Blöta handdukar och gott humör

Största snackisen just nu måste ju vara värmen! Patienterna som kommer in på vårdcentralen, där jag jobbar, kommer in och pustar. Många kommenterar just vädret, de flesta menar dock att man inte ska klaga för det är ju härligt med riktig sommar. Men vi är rätt överens om att det är lite mycket på en gång.
Jag har varit så varm ett par dagar i rad att jag jobbat med en kall blöt handduk runt halsen, för det mesta så hjälper det faktiskt, men inte idag. Jag var alldeles blank på huden (ja, av svett) när jobbdagen var slut. MEN jag klagar inte, det är skönt med riktig rejäl sommar tycker jag.

Men vad ska man sysselsätta sig med när det är så varmt?
Det är inte superskönt att sitta och steka i solen, men igår passade jag och sambon på att bada i lilla poolen. Vattnet håller sig runt trettio grader nu när det är så varmt, riktigt härligt.

Härom kvällen var vi även på speedway och såg Rospiggarna -Västervik. Och igår satt vi ute till nästan halv elva, sen gick jag och la mig eftersom det skulle jobbas idag. Annars är det ju på kvällarna man blir aktiv igen, när det blivit lite svalare.

Något annat jag roar mig med är att surfa inredning, det kan jag aldrig tröttna på.
Tavelramarna på bilden tänkte vi köpa till sovrummet och sätta ovanför sängen, förmodligen ska vi framkalla egna foton och sätta däri. Även bokhyllorna är något som ska inhandlas snart, men dom ska ju stå i vardagsrummet (vilket jag förmodligen nämnt tidigare).
Resten är bara önskeköp änsålänge. 








Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0