27 juli

Idag är det precis ett år sedan min fina sambo, och pojkvän, friade till mig. Han är inte bara min fästman utan också min bättre hälft många gånger. 
Jag vet att det kan låta klyschigt, med det är få personer som förstår mig så bra som han gör. 

Nu kanske ni undrar när bröllopet blir av, och traditionellt sett "ska" man väll gifta sig ett år efter förlovningen. Men så tänker inte vi.
Jag kanske låter lite tråkig och förutsägbar, men det viktiga sakerna i mitt liv som jag strävar efter är lite likt "villa-Volvo-vovve".
Jag vill ha en ordentlig utbildning (vilket jag är påväg att skaffa mig), en fin bostad (som vi i nuläget snart renoverat klart) och på sikt ett stort hus. En dröm för mig är att få bilda egen familj (och den drömmer går snart i uppfyllelse) och ytterligare på listan är att ha ett fast jobb och såsmåningom att gifta sig.

Många av punkterna, eller önskningarna, jag stävar efter här i livet håller ju just nu på att slå in så därför känns det som att bröllopet gärna får vänta ett par år. Så vi har lite av det roliga kvar!

Jag är otroligt tillfreds och nöjd med mitt liv just nu. Jag börjar känna en trygghet och ett lugn som tidigare, för ett par år sedan, inte alls fanns där. Jag anar att den känslan bara kommer späs på när vår lille son väljer att äntligen se dagsljus.

Statusuppdateringen på Facebook för ett år (och en dag) sedan.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0