Tavlor

Hej på er
 
Här hemma är det fortfarande rörigt efter alla ombyggnationer, men jag har ändå börjat fundera på vad som ska få pryda väggarna sen.
 
Vi båda här hemma gillar personliga tavlor, inte  standardtavlor som 'Paris, New York, London, Berlin... bla bla bla' (även om dom säkert kan vara fina i någon annans hem). Vi är lite inne på att göra affischer av två fotografier vi har, det är havsmotiv på dem båda. Sedan tänkte vi rama in dem i stora ramar, helst så att det blir stort glapp (vitt) mellan affischen och ramen. Deras plats i hemmet blir i så fall på väggen längs trappen i två olika höjder. 
 
Tanken på vardagsrummet och väggarna där ger mig lite ångest. För det första har jag lite svårt att acceptera att tv'n syns överhuvudtaget, men jag har börjat vänja mig vid tanken ändå...
I mitt huvud ser jag framför mig att två svarta ramar ska hänga, en på vardera sida om tv'n,  minst 50x30cm (kanske större). Eftersom tv'n är svart och ramarna är svarta kommer tv'n inte se lika "blaffig" ut, för all fokus läggs inte på den. Däremot har jag ytterligare bild i huvudet av hur motivet i ramarna ska se ut, men tyvärr hittar jag inga sådana på marknaden. 
Det ska vara ett naturmotiv, kanske med djur eller blommor, som är väldigt ljust ritat. Inte skissat men ljust på något vis.... Hittar jag vad jag menar ska jag visa er.
 
 
Här är ett exempel på en tavla jag gillar, den kommer från allposters.com
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0