Sophiahemmet

Vilken vecka! Första kursen på termin fyra började i måndags, och det med rivstart. Nu är det VFU 4 som gäller (praktik) och den här gången är jag på röntgenavdelningen på Sophiahemmet. 
Första veckan på ett nytt ställe är man alltid helt slut i både huvud och kropp när man kommer hem, det är mycket information och rutiner som ska in. Som student är det, i alla fall för mig, viktigt att visa att jag vill lära mig, att jag är nyfiken, ambitiös och social. Så ni kan ju räkna ut att jag har höga krav på mig själv, det är oftast mitt största problem faktiskt. Jag vill vara så bra att kraven nästan blir orimliga, jag är ju på praktik för att lära mig att bli bra - inte för att jag är fullärd. Men den informationen går inte riktigt in hos mig...

Hur som helst är det konventionell röntgen, skelettröntgen, som är fokuset nu (förra gången var det ju CT). Så den här veckan har jag röntgat  bl.a. ländryggar, höfter, fotleder och lungor.

Nu ska jag borsta tänderna och krypa ner i sängen, även om det är tidigt. Tröttheten är som sagt stor efter en sån här vecka... :)

Bild från Google.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0