Tankevurpor och ny inredning

Hej på er, som ni märkt är det glest med uppdateringar just nu. Har haft praktik i fem veckor (sista dagen i morgon) och jag är så trött när jag kommer hem om dagarna att det inte finns så mycket att blogga om. 

Som igår... Jag måste ha varit såå trött för jag gjorde den ena tankevurpan efter den andra. Till exempel skulle jag åka och handla schampo och balsam. Och eftersom våran lilla Ica i Norrviken inte har så många schampo- och balsamsorter så var jag tvungen att åka lite längre, till Ica maxi i Häggvik. Men tror ni inte jag handlar allt på listan, utom just schampo och balsam? Och det inser jag när jag står i duschen senare under kvällen hemma... 
Dessutom var jag helt säker på att det var måndag igår, trots att jag i (förrgår) måndags glömde hemnycklarna och därmed fick valla mig själv i vårt bostadsområde en timme tills sambon kom hem och kunde låsa upp. 

Som om inte det vore nog! Jag skulle baka igår och hade kollat vilka ingredienser som skulle inhandlas. Dom köpte jag i Häggvik. Men när jag var halvvägs i bakningen hade jag ändå lyckats glömma grädde och fick därför åka iväg igen för att komplettera. 
Så tröttsamt!

Men förutom detta är jag så glad att det äntligen börjar bli ljusare ute, och ännu mer vårkänslor får man ju när snödropparna börjar komma fram.

Har även köpt lite nya detaljer hem till fönstrena. Kanske inte så "våriga", men fina. 
Fågeln ser lite tjock och arg ut på nära håll, men den gör sig fint tillsammans med nya lyktan (har köpt två) tycker jag.
Längtar tills man kan börja inreda ännu mer vårigt och somrigt, och ta in lite mer marina nyanser.  


Förresten, var hittar man snygga lampor till fönstrena? Jag vill ha någon modell som är minst 55 cm hög (helst närmare 60 cm), lampfoten ska vara stor och fyrkantig - om ni förstår vad jag menar. Inte smal och rund... Även lampskärmen ska vara kantig... Hittar bara små korta tunna lampor och lampskärmar i butik och på nätet. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0