Underbar jul

Gårdagen började i lite småkaos. Isak hade sovit riktigt dåligt och jag var så trött att ögonen höll på att trilla ur. Och det blev ju inte bättre av att han inte sov i vagnen ute mer än kanske 30 min på sin höjd under förmiddagen. Jag gav upp det där och tänkte att han fick sova i bärselet istället, för vem vill bråka om läggning på en julafton?

När jag sen skulle klä på mig visade det sig att jag glömt en kofta till den klänning jag tänkt ha, så då ville jag inte ha den. Och alla andra "jul-outfits" jag tagit med var för små. Jag är fortfarande en tjockis! Samtidigt gnällde Isak när jag satt och ammade honom, så jag fick stå helt enkelt. Då höll jag på att bryta ihop, tröttheten gjorde sig minst sagt påmind.

Men det vände. Jag tog en amningsklänning jag haft tusen gånger innan och bara accepterade läget. Isak sov i bärselet ett par gånger under dagen och var därför pigg och medgörlig emellanåt. 

Sen åt vi gott och mycket, öppnade paket och hade det mysigt. Isak fick massor av fina och bra paket, bla en stokke stol med insats, en Sophi the giraffe-bitleksak, kläder, filt, ett flygplan som låter m.m. Jag fick bla träningskläder, en morgonrock och nattlinne - precis som jag önskat mig. Jag och sambon fick två presentkort tillsammans, också som vi önskat.

Vilken snäll tomte som gav oss så fina saker.

Morgonrocken heter Malin och kommer från Twilfit. Den är tunn och riktigt mjuk. Alldeles perfekt!

Isaks kusin har en insats till nyfödda som man sätter på stokkestolen. Barnet kommer upp och kan vara med vid bordet innan han/hon lärt sig sitta ordentligt. Vi har nu sett (och provat) den och kommit fram till att vi nog också ska köpa en.
Såhär ser den ut:




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0