Mammaselfie

Jaha, dag två med "spelar-ingen-roll-vad-jag-gör-det-är-fel"? 
Kanske.

Efter promenaden igår vaknade Isak direkt. Han sov knappt en timme och efteråt var han så himla gnällig. Bara glad korta stunder.
Visserligen går han in i en ny utvecklingsfas nu, men kom igen... kan det vända såhär?  Oftast somnar han ju på ett kick i vagnen på dagen (vid siba sovstunder) med igår och idag var det svårvaggat. Nu har jag gått, och går, som en dåre på grusvägarna på järvafältet. Om jag kör fort så han nästan studsar i vagnen så sover han, så nu får jag väll gå i två-tre timmar så han sover ordentligt. Vi ska på babymassage sen så då behöver han vara utvilad.

Jag är inte bitter, även om det låter så. Det är bara det att jag känner mig förvirrad när det man brukar göra helt plötsligt inte funkar. Men två dagar (det får inte bli fler) av motgång ska man ju klara som småbarnsförälder. Det måste man.

Igår sov han som sagt inge vidare på dagen, bara i samband med amningen, så jag ammade hela dagen känns det som. Under natten sov han däremot som vanligt, tre amningstillfällen mellan 20-05. Efter det ringde sambons klocka och sen sov Isak i princip bara om han hade bröstet i munnen. Men vi gosade i sängen till åtta i alla fall, och då var han glad.

Mammaselfie med pyjamasbebis!

Som ni ser har jag fortfarande en stubbe till kropp, men det får vi ändra på efter nyår - som alla andra. ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0