Levande napp

Japp, det är en riktig mammagris till son jag har. Inatt skulle det snuttas i princip hela tiden, och jag var för trött för att stoppa det hela. Det blir en ond spiral av att tillåta sånt här snuttande, för då fortsätter det bara. Men mitt i natten är det inte alltid lätt att tänka långsiktigt, tröttheten styr handlingarna. 

Som det är nu samsover vi ju på nätterna och Isak får amma sig till söms, men efter nyår ska jag börja med att lägga honom brevid mig när han ätit klart men fortfarande är lite vaken. Någon månad senare, när Isak är ca fyra månader tänkte vi börja med Tassmetoden som läggningsmetod (ni kan läsa om den på den här adressen: https://somnforbarn.wordpress.com/category/tassmetoden/ ).
Den är egentligen från sex månader men planen just nu är att vi börjar vid ca fyra. Men vi får se hur det blir. 

Vi stör varandra om nätterna så jag känner att vi skulle behöva göra någon förändring, även om det är riktigt mysigt att sova ihop.

Isak vägrade sova i vagnen mer än 15 min under förmiddagen så vi har varit inne och myst mest. Det fick bli så idag.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0