Dags för vaccin

Idag ska vi till BVC för att väga och mäta Isak. Det har jag längtat efter. Ska bli så kul att se hur mycket han vuxit och OM han vuxit som han ska, en av mina värsta rädslor just nu är att mjölken ska ta slut eller vara för tunn för honom. Det är ju som det är litegrann, men det har blivit en så betydelsefull sak det där med amningen så jag vill verkligen kunna fortsätta. 

Förutom att vägas och mätas ska något hemskt också hända. Han ska få 3-månadersvaccinet. Två sprutor, en i varje ben, plus andra dosen RotaTeq (oralt). Jag trodde verkligen inte att jag skulle bli en sån hönsmamma när det kommer till såna här saker. Jag vet ju att  det är för hans bästa och att min rädsla kryper över på honom om jag inte skärper mig. 

Isaks pappa (min fina fästman) ska lyckligtvis följa med och kommer vara den som får hålla honom. Jag har bett om att de ska sticka båda sprutorna samtidigt så att det "bara" känns som ett stick. Egentligen vet jag inte om det känns bäst för Isak eller om det känns bäst för mig. Ska dubbelkolla på BVC att hans lilla kropp klarar två sprutor på en gång bara (klart den gör, hönsmamma). 
Jag själv kommer bara se glad ut mot Isak och hålla mig undan om jag inte kan se på, sen är jag berädd att amma honom direkt efter som tröst. 

Stackars små ben...

Jag hoppas vi slipper några elaka biverkningar. Jag är hellre levande napp året ut än att han får biverkningar. 

/Megahönsmamman




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0