Allergisk?

Jag ligger just nu i sängen med Isak. Han sover och jag borde göra detsamma...

När vi hade luciaglögg-bjudningen fick vi flera små arrangemang med olika blommor som hör julen till. Dom pryder hemmets all hörn nu. Däremot tror jag att jag är allergisk mot alla hyacinter som är i nästan alla små julgrupper.  Näsan rinner och ögonen är alldeles röda. Går jag hemifrån blir det bättre. 
Jag visste inte att jag var allergisk men å andra sidan har jag aldrig haft så många hyacinter hemma någon gång som nu.

Det där med allergi är jag annars väldigt förskonad från. Jag hoppas Isak också blir det. Jag inbillar mig att om han exponeras mycket för hund nu när han är liten så hjälper det till att göra honom icke-allergisk. Det är kanske hittepå, men jag låter ändå hunden Harry pussa på Isaks huvud och ligga lite på någon av Isaks filtar ibland, just för att det ska komma lite "hund" på honom. 

Hur som helst...
Snart är det ju julafton. Jag kan knappt tro det är sant, det känns inte som att det är jul i övermorgon! Men härligt ska det bli ändå.
Jag hoppas det kommer lite mer snö så marken är ordentligt vit. Men det får inte snöa på julafton för då får vi inte ha alla familjemedlemmar hemma (snöröjning). 

Hittade några roliga vintriga bakgrundsbilder förresten. Kan inte bestämma vilken jag ska ha. 










Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0