Vecka 30 till 35

Jag tänkte köra en liten uppdatering hur de närmsta veckorna varit. Det är ju inte så himla många veckor kvar, så jag tänkte försöka uppdatera sånt lite oftare nu - innan han kommer ut och det är "försent".

Från vecka 30 till 35 har har jag uppmärksammat detta:
- Att jag börjar få fler energitoppar och dalar. Jag är alltså trött oftare och behöver ibland små vilostunder för att komma igång igen.
- Jag har börjat vagga när jag går. Dock gör jag det inte alltid.
- Jag vänder mig om som en flodhäst i sängen - alltså inte så smidigt.
- I och med den växande magen har jag nu färre klädesplagg än någons att variera mellan. Jag har inte heller någon lust att shoppa så mycket kläder, så jag får helt enkelt leva i de få plagg som passar.
- Samtidigt har jag börjat drömma lite om min "vanliga" kropp. Jag älskar såklart magen, och jag gillar att vara gravid...men jag saknar mina smala(re) ben, armar och ansikte (+11kg märks).
- Det blir bara mysigare och mysigare att gosa med magen. I och med alla kraftiga sparkar och rörelser börjar det kännas mer och mer verkligt. Dessutom kan jag ofta få igång honom att sparka mycket, om jag vill, eller lugna honom om han är helvild (ex på nätterna). Känslan av att aldrig vara själv är mysig!
- I och med att förlossningen närmar sig börjar jag fundera mer över den. Jag är inte orolig för smärtan, för den kan jag ändå inte föreställa mig. Däremot (kalla mig knäpp om ni vill) är jag mer orolig för att glömma något till BB-väskan, som ansiktskräm, hårborste eller mobilladdare. Förmodligen är det saker jag inte kommer bry mig särskilt mycket om väl på plats. Men det är det enda jag kan föreställa mig om förlossningen, eller snarare efter.
- När det nu börjar kännas mer verkligt att det är en liten bebis i magen har jag blivit lite mer beskyddande mot magen. Eller, jag tänker ibland: "Den där skummisen som jag möter på gatan verkar oberäknelig, tänk om han/hon (inte hen) är psykotisk och ute efter min mage när jag går förbi. Bäst att hålla en vakande hand över magen". Eller som för någon vecka sedan när jag sprang efter en tvååring på vått gräs och halkade och landade på magen - då var jag bra skraj att något illa hade hänt vår lille plutt (men allt är bra, som det verkar). Det är inte det att jag nojjar och oroar mig mycket nu, men jag tänker en extra tanke ibland - bara för att skydda magen.

Snart är dessutom allt nödvändigt inhandlat inför nedkomsten.
Det saknas lite blöjor, babyvakt, badbalja, och att packa klart BB-väskan.
Idag köpte jag några amningslinnen och amningsbhar, den på bilderna ovan är från märket Hotmilk



Kommentarer
Olivia

Mysigt! Vi måste ses i veckorna, jag kommer hem på onsdag <3

Svar: Klart vi ska ses babe! Välkommen hem <3
Mandy

2014-08-05 @ 07:19:51


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0