Sommarklipp

Ligger just nu i hängmattan med Harry, i sommarstugan.
Har utsikt över vattnet och i bakgrunden hör jag de andra prata och skratta.
Semester är bra härligt!

Tidigare idag har det badats och min syster, som är frisör, har klippt mig.
Jag har inte velat klippa mig på flera månader, av oförklarlig anledning, men nu var det dags. Håret var väldigt slitet längst ner och mina naturliga lockar orkade knappt locka upp sig. Det blir så på mig (och säker en del andra också) när håret blir för långt. Det behöver vara ordentligt uppklippt för att hela håret ska locka sig när det självtorkar, annars blir det platt upptill och lockigt nertill. Rätt trist!

Nu är minst en decimeter kapat på längden, och ännu mer på vissa ställen där det är uppklippt. 

Bilden till vänster är tagen innan klippning. Hade haft håret i en knut i två dagar innan det borstades ut.
Bilden till höger är efter klippning. Har badat och låtit håret självtorka.
Ska prova föna håret någon dag så det blir mer volym.

Såhär i efterhand funderar jag på om jag borde klippa ännu lite kortare....?
Får grubbla lite på det.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0