Nätshopping

Det är verkligen en grå morgon, vädret känns inte alls lika somrigt som för bara några få veckor sedan. Eller egentligen är väll detta  mer svenskt väder? Växlande molnighet, några skurar och så lite sol däremellan. 

Även om jag inte är jätteledsen över lite gråväder (just nu) så piggade jag upp morgonen lite med att beställa en sänghimmel, från jollyroom (finns också på miniroom), till barnrummet. Den ska hänga över spjälsängen.
Jag är medveten om att den kommer samla på sig damm lätt, men då får jag väll ta ner den med jämna mellanrum och tvätta den. Tycker det ser så mysigt och ombonat ut med en sänghimmel, så det är lätt värt den lilla mödan.
Vet dock inte om man måste fästa den på något vis när lillkillen blir större, så att han inte kan dra in tyget i sängen? Får kolla upp det när vi börjar närma oss den tiden. 


Om ett par timmar får jag besök av en ny vän, som också är gravid (bara två veckor före mig). Det ska bli kul!
Trots att jag halvt lovade mig själv att inte bli en sån som pratar bebis och barn hela tiden så är det lätt hänt att ändå hamna där. Det är ju fruktansvärt tjatigt för andra (ex de som ej har barn eller inte är gravida) att höra på någon som är besatt av att prata bebis. Men sitter man i samma båt kan man prata bebisprat i oändlighet, utan dåligt samvete. 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0