Alldeles för lugnt

Ja hörrni. Idag har jag inte haft något speciellt uppbokat, så rastlösheten kryper sig på. Det är ju nästan lite märkligt att jag inte bara kan ta det lugnt en dag, sitta och läsa eller kolla serier på tv. Det tråkar ut mig fullständigt!

Igår var jag i alla fall och lunchade med en vän i Ersta, och mot eftermiddagen/kvällen var det tänkt att göra ett nytt försök med att sätta upp alla tavlor (för det blev ju inte av tidigare i veckan). Men sambon kom hem sent och jag vågar inte röra hammare och borrmaskiner när det kommer till sådana saker som att hänga upp tavlor, de ska ju helst hänga rakt och på samma höjd - så det blev inget med det igår heller.

Idag har jag tvättat och småplockat här hemma. Jag funderar på att åka till panduro och införskaffa lite nytt pysselmaterial, så jag har något att knåpa med sådana här dagar. Det är inte alls lika lätt att få dagarna att gå när vännerna börjat jobba eller börjat skolan igen. Jag är, som jag sagt förut, beroende av sällskap!

En sak jag roade mig med tidigare idag var att sortera alla tillbehör till skötbordet. Skötbordet är köpt på babyproffsen och är av märket Brio tror jag, modellen heter hur som helst Alexander.
Lådorna som alla saker ligger i kommer från IKEA, vi hade dom sedan innan men de användes inte för tillfället. Tyckte de passade jättebra till skötbordet! 
Nu har vi nog allt som behövs där. Det är blöjor, fuktade och torra tvättlappar, små handdukar, babyolja, inotyolsalva (+andra salvor), febertermometer, handsprit, topz, nässug (fick en gratis), alvedon, sax och nagelfil m.m. Necicärerna är packade med alla småsaker, så slipper det ligga utspritt och dessutom är det lätt att ta med sig. 
Några av er kanske kanske la märke till att det står en rulle hundbajspåsar på ena hyllan. Dom funkar väldigt bra att lägga barnbajsblöjor i! ;)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0