Vildvuxet och ostrukturerat

Jag är en rätt strukturerad person, så jag vill att hemmet ska vara likadant. Det ska vara städat och undanplockat jämt, plädarna i soffan ska inte ligga ovikta och bänken i köket ska vara ren från prylar och smulor. 
När altanerna (som ännu inte är påbörjade) är klara tänker jag mig hur bord och stolar ska se ut, hur grillen ska vara placerad och hur rabatter och blomkrukor ska stå - organiserat och fint. Inte massa bråte som ligger och skräpar i något hörn, i väntan på att placeras någon annanstans. Egentligen inte så konstigt!

Just nu är uteplatserna fortfarande kala men framsidan har i alla fall fått ett par blommor vid entrén, men baksidan lever sin egna lilla värld. Häcken som vi tänkt ta bort är vildvuxen och aldrig någonsin tuktad och rabatten är om möjligt ännu med vild. Från början trodde jag att den endast bestod av livlös jord men under våren har mer och mer vuxit upp, allt från Skilla och Krokus till Påskliljor och Tulpaner. Rabatten är verkligen inte strukturerad men den är rätt charmig ändå, jag ska försöka tänka på det när jag planterar i de nya rabatterna sen - att det inte alltid behöver vara superstrukturerat. 

En liten del av den vilda rabatten




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0