Inte alltid självklart

Hej på er

Det har ju under en tid varit populärt (för en del) att diskutera rätten till offentlig amning. Har man rätt till det eller har man det inte?

Min åsikt just nu är att man inte alltid självklart har rätt till det.
Händelsen med den ammande mamman på Grand hotel, där barnet blev övertäckt med en servett av en servitör, tycker jag inte alls är kränkande. 
I sitt hem har man all rätt att amma, med bröstet täckt eller ej, men på restauranger eller i gallerior tycker jag att man åtminstånde ska ha en sjal över. Oavsett hur bra amningskläderna täcker. Man är trots allt på en plats där man själv inte bestämmer reglerna. Skulle restaurangen förbjuda amning vid bordet så är det väll så. Naturligtvis trist för den ammande modern men då får man acceptera det. Dock vore det ju passande att restauranger med sådana regler har ett annat utrymme att erbjuda där man får amma - då menar jag inte toaletten. 

I nuläget ser jag inte ovanstående beskrivet som diskriminerande eller kränkande. Jag är ärligt talat rätt trött på att man ska vända allt åt det hållet. Det känns som om det är "modernt" att hitta saker att bli kränkt för. 
Som skilda toaletter för kvinnor och män. Där är det någon som ska gnälla och tycka att toaletterna ska vara mer 'hen'. Fjanterier enligt mig!






Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0