Akutmottagningen

Hej på er

Just nu läser vi en kurs som heter akutsjukvård och katastrofmedicin. Då ingår bla fältstudier en kortare period. Alla i klassen är placerade på någon ambulans, på IVA eller som jag - på en akutmottagning. 
Idag har jag gjort min andra dag på Karolinska sjukhusets (Solna) akutmottagning och jag har verkligen hunnit se en del. 
Det är lärorikt och personalen är väldigt trevlig och villig att lära ut. 

Jag kommer ju inte jobba på en akutmottagning efter studierna, utan på en röntgenavdelning. Därför är det extra spännande att hålla koll på samspelet mellan just röntgenavdelningen och själva akutmottagningen. 

Bild från Google. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0