Träd

Hej på er
 
Här hemma är det full fart... Det målas och fixas som ni vet!
Det är fortfarande lite småkaos här eftersom vi inte kunnat flytta upp till övervåningen än, men trots det har jag ändå funderat lite på inredning (hur skulle jag inte kunna göra det??!).
 
Något som jag verkligen snöat in på nu är träd. Jag googlade lite olika och hittade tillslut två stycken som jag gillar, Myrtenträd och Olivträd. Jag har inte läst på om dem, hur de vill stå (soligt, svalt osv), och jag är lite tveksam till om de "vill" stå där jag helst skulle vilja ha dem. Nämligen i vardagsrumsfönstrena. Vi har ganska stora fönster, de sitter ganska lågt från golvet och de är både höga och breda, så jag vill ha en hög växt i varje fönster. Att bara ha låga saker i ett så stort fönster skulle skapa en "skyltfönster-känsla" tror jag, därför behövs något på höjden som "drar upp" och fyller ut - utan att täcka för mycket. Hehe, jag beskriver lite märkligt, jag vet, men helst av allt skulle jag vilja fäkta med armarna och visa er hur jag menar samtidigt som jag förklarar. Det är så jag gör när jag blir lite exalterad och ska förklara något...
 
Hur som helst... Jag tror inte att träden vill stå i fönstrena eftersom det sitter ett element under, det är inte alla blommor (och träd) som klarar det (mina fina murgrönor dog på ett par veckor i förra lägenhetern). 
När det blir dags att köpa lite dekoration och blommor ska jag fråga i butiken vad de rekommenderar, jag tror det är bäst så. 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0