Är det sant att julen närmar sig?

Hej på er!
 
Idag har jag haft en lång skoldag men trots det är jag piggare idag än jag var igår - och då var jag hemma hela dagen. Egentligen var det föreläsningar både på förmiddagen och eftermiddagen igår men det kom inte något tåg pga olyckan vid södra station (godståg som spårat ur), så jag stannade hemma.
 
Nu är det ny kurs som gäller, eller rättare sagt nya kurser.... Vi läser oftast en kurs i taget men nu läser vi två parallellt. Dels Specifik omvårdnad 2 och sedan läser halva klassen VFU (verksamhetsförlagd utbildning) 3 och en del VFU 4.
Jag läser VFU 3 vilket innebär att min praktik fokuseras på DT (datortomografi) och mammografi. Dessa kurser löper fram till min födelsedag, 19 januari.
 
 
Från det ena till det andra...
Har ni reflekterat över att det snart är december och snön har inte lagt sig än? inte ens visat sig här i trakterna.
Jag gillar våra skiftande årstider så snön är mer än välkommen nu för min del, det ljusar dessutom upp de mörka träden och den bara marken.
Med december kommer också advents- och julpyntet, vilket jag också ser fram emot. Men utan snö är det svårt att få in den rätta känslan, det känns bara inte rätt att hänga upp julstjärnorna i fönstret när gräset fortfarande är grönt och termometern pendlar mellan +2 och +10.
 
Förra året var vi ute i god tid med alla julklappar. Jag beställde det mesta över nätet, på så sätt slapp man trängas i butikerna och släpa på kassar. I söndags beställde jag de första julklapparna för i år och dom är redan hemma och inslagna.. men många är kvar så jag börjar bli lite smått stressad. Vill helst att allt ska vara klart senast någon vecka in i december - för att slippa risken att leveranserna strular och tar lång tid eller att någon vara är slut.
 
En nätbutik som alltid är snabb på att leverera och har många fina saker är House of Hedda. Kika in där så får ni se själva. 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Mathias

Ja snart är julen här, det går en himla fart!! man kan inte förstå det själv!! Ha en underbar kväll! :)

Svar: Håller verkligen med, och snart är året slut. Galet! Tack, detsamma Mathias.
Mandy

2013-11-13 @ 18:12:26
URL: http://twoplusone.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Amanda J Lundell

En del av mitt liv

RSS 2.0